dare to be naive.

Våga vara naiv. Våga chansa, våga leva, våga riskera, våga. Just nu vågar jag inget. Jag är feg. Det är något som håller mig strängt tillbaka. Något som inte tillåter mig vara just det , naiv. Det är inte jag det här. Det är mig förklädd i en annan diffust skepnad. Någon som inte vill låta mig vara mig. Någon som ler åt mig när jag egentligen gråter. Någon som är glad när jag egentligen är ledsen. Någon som håller upp en konstgjord och påmålad mask framför mitt ansikte. För länge har den här personen varit i vägen. Förlänge har den hållit mig tillbaka. Förlänge... Personen har varit en trygghet , en stabil vägg som egentligen är på gränsen att falla ihop. Jag har lovat mig själv att göra mig av med personen. Det är inte jag. Det är verkligen inte så jag vill vara. Men efter så lång tid, är det svårt att hitta tillbaka till sig själv. Men jag ska inte låta denna mask briljera längre. Ska kämpa emot. Och just det, våga..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0